2020. április 20., hétfő

Matematika Jutka néni 0420

Kedveseim!

Ma 10 órától Zoomos óra!

Ez az utolsó lehetőség a dolgozatra. Csak azoknak kell megoldani, akik a MÚLT HÉTEN!!! nem küldték el.
A lefényképezett dolgozat beküldési határideje ma, hétfő 16 óra.

Jutka néni

Számonkérés 

1. Írd fel
a) y és 20 különbségét
b) z és 2,5 szorzatát
c) x és y összegének és 12,5–nek a szorzatát
d) x és y hányadosát

2. Számítsd ki a kifejezés helyettesítési értékét! (* szorzás)
a=2    b= -3
6a*a + 4b -2 =

 3.






4. Végezd el a szorzásokat!
2(6x)=                                              4x(3y)=                                                 (-7x)(3xy)=

5. végezd el a szorzásokat!
3 ( 5x + 4) =                                         -6 ( 3y – 7 ) =                                    5x(2x + 4)=

6.




  b) 2(x+3) + 3x – 4 = 12

7. Gondoltam egy számra, a kétszereséhez 12-t adtam, 3-mal elosztottam, s nyolcat kaptam. Melyik számra gondoltam?

8. Egy egyenlő szárú háromszög szára 4 cm-rel hosszabb, mint az alapja. Kerülete 41 cm. Mekkorák az oldalai?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése